Haarlem heeft een nieuw beginnersorkest! ' De Blazende Mug'.

Het bestaat uit deelnemers van twee groepen Nieuw Talent Blaasorkest Haarlem. 
De eerste groep startte in augustus 2025, de tweede in januari 2026. Absolute beginners die het samen muziek maken hebben leren ontdekken , direct in orkestverband. 

Diverse cursisten zijn daarna doorgestroomd in het vervolgorkest, dat De Blazende Mug werd gedoopt. 
Dat staat onder leiding van dirigent Troy Gils.

♪♪ Nieuwsgierig? Kriebelt het? Heb je enige ervaring als blazer of slagwerker, kun je noten lezen, en wil je meespelen? Dat kan! Kijk op pagina De Blazende Mug voor meer info. 
Altijd van harte welkom!   

Video boven:  Zo begonnen de cursisten van het tweede Nieuw Talent Blaasorkest Haarlem januari 2026 op de startochtend. Ze  produceren de aller-allereerste toon uit hun instrument,  onder leiding van de Friese bedenker van dit concept. (Guus Pieksma).
[De twee Haarlemse Nieuw Talentorkestgroepen waren opgezet  naar een concept van Nieuwtalentorkest.nl uit Friesland] 
Meer over dit Nieuw Talent-concept zie video onder het contactformulier!

Ons Haarlemse initiatief heeft  tal van enthousiaste supporters, waaronder: Het Nederlands Blazers Ensemble., het Ampzing Genootschap (Zie onze supporterspagina)

 

Kijk hier een korte video over het Nieuw Talent Orkest